日本ピューリタン教会 We Are the Japanese Puritan Church

Sunday, September 28, 2014

み国が来ますように。 Thy Kingdom Come


 
み国が来ますように。 みこころが天に行われるとおり地にも行われますように。
私は、この主の祈りの部分、この願いを祈る時、3つの事を考えます。
1.神の国が天国、この世の終わり、永遠の命と考えます。イエス様は、この世に戻って、この世を裁いて、 王様として支配するように言われました。ある時、私はこの卑しい、ひどい世界を見る時、主が早く帰るように祈ります!(マラナタ!Maranatha)。 主がこの世の全ての悲しみとむなしさを終わらせるように 祈ります。永遠のいのちと幸せの時代を早くもたらすように祈ります。私は、その時代を期待してい ます、もっと早く来ましたら嬉しいです。しかし主がすぐ来なければ、自分が「世の最後の日」の前に死にましたら、主が私を甦らせてそのみ国に入れてくれる ように祈ります。病気で死の近い人々にとっては、この祈り「み国を来たらせたまえ」とは、十字架上の泥棒と共に祈ります、「主よ、私は、あなたの永遠の天 国に入る準備しました。私にあなたの国が来ますように」と。病気やすぐ死にそうな人と一緒にこの祈りを唱えますと、この祈りは素晴らしい平安と慰めを与え る事が出来ます。自分を神様のみ手にゆだねる事です。それこそは楽園のパラダイスです。
2.主の国が今もうすでに来られています。イエス様が公の宣教の働きを始めた時、このように言われました「時は満ち、神の国は近づいた。悔い改めて福音を 信じなさい」(マルコ1:15)。イエス様がいつも私達と共にいます、私達の心の中にいます。神の国、神の支配は今、ここに有ります。私達はこの世の中で 住んでいますので、神の国と力と栄えが今来ますように祈ります、先ず、私達の心の中に、そして、全世界の中です。多分、これは主の祈りの中の一番難しい所 でしょう。先ず、神様が 私達の心の中を支配するように願います。しかし、私達の罪深い性質で、私達はいつも自由になりたい、独立戦争をしたいと思います。そして、サタンはいつも 喜んで応援します、多くの誘惑や悪や苦しみによって、私達が天の父の恵み深い支配を信じない為です。ですから、私達は祈ります、聖霊が私達の心の中に入っ て、信仰を与え、神の指導に従う力を与えますように祈ります。福音書によりますと、十字架上にいる時、イエス様は王様です。十字架はその王座です。そし て、王様として、罪の力、その罪の支配を壊します。イエス様の死と復活によって、彼は本当に偉大なる王様であると分かります。彼はご自分の約束を守り、彼 を信じる全ての人々をそのみ国の中に連れて行きます。ですから、私達は「み国を来たらせたまえ」と祈る時、この赦しと愛が私達の心と人生の中に 来るように祈ります。聖霊が私達の心の中に来るように祈ります。その時、神様との平和があるので、パラダイスが私達の心の中にあります。
普通の世俗的な国は、憲法や法律で治められています。神様の国の人々は福音によって生きるのです。実は、私達がする事よりも、イエス様がなさる事、いや、 もう既に私達の為になさった事です。しかし、イエス様に従って行く時、私達の人生がその福音によって変えられています。その生き方は山上の説教に説明され ています。その時、イエス様は神のみ国について話します。信者達の人生について語ります:世俗的な普通の生活と違います、たまに反対です。イエス様は「貧 しい人が幸いである、迫害された人が幸いである」などと言われました。着物や食べ物や将来の事などを心配しないように言われました。空の鳥や野原の百合の ように満足しなさいと言われました。勿論、食べ物などは大切な物で、祈る時自分の為、他の人の為にも多くの物を願います。実は、これは素晴らしい、神様を 喜ばせる事です、神様は私達が祈って、必要な物、何でも祈るように願っています。しかし、イエス様は一番大切な祈りが何であるか教えました。山上の説教で 言われました、「何よりもまず、神の国と神の義を求めなさい。そうすれば、これらのものはみな加えて与えられる」と(マタイ6:33)。神の国、そして、 十字架上の王様なるイエス様が与える救いと赦しの為に祈るべきです、そうしますと、神様は私達の必要な全てを与えます。それは神様の御国のパラダイスで す。
3.私達は「み国を来たらせたまえ」と祈る時、宣教・伝道をも考えます。人を救う聖なる福音のみ言葉が世の全ての所に行くように、多くの人々が神の国の国 民になるように祈ります。伝道をする全ての人々に、私達を含めて、智恵と力が有るように祈ります。そして、私達の教会が成長して、多くの人々が主の祝福を 分かち合うように祈ります。その時、世界中の悔い改める罪人は、十字架の上の泥坊とイエス様との会話に入ります。「イエスよ、あなたの御国においでになる 時には、私を思い出してください」と。するとイエス様は私達に言われます、「はっきり言っておくが、あなたは今日私と一緒に楽園にいる」と。
アーメン。 

"Thy Kingdom come. Thy will be done on earth as it is Heaven."
When I pray this petition of the Lord's Prayer, I often think of three different things.
1. I think of the Kingdom of heaven, the end of the world and eternal life. Jesus said that he would return to the world and judge it and rule as King. Some times when I look at this sorry world, I really do wish that the Lord would return soon! (Maranatha!) That he would soon come and end all the misery and foolishness of this world. That he would bring in the era of eternal life and happiness. I am ready for that. And if the Lord doesn't come soon, then I can pray that if I die before the "Last Day," that the Lord would raise me up and bring me into his Kingdom. For some people, close to death, like the thief on the cross, this prayer, "Thy Kingdom Come," is a way of saying, "Lord, I am ready to enter your eternal heaven. Let your heaven come to me, let me go to heaven now." When we pray with someone who is sick or dying, this prayer can give wonderful peace and comfort. It is giving ourselves over into God's Hands. That is Paradise.
2. The Kingdom of God comes right now. When Jesus started his preaching ministry, he said, (Mk.1:15) "The Kingdom of God is near! Turn away from your sins and believe the Good News!" Jesus is with us always, he is in our hearts. The rule of God -- the Kingdom of God -- is right here with us right now. We are living in this world and we pray that the kingdom and the power and the glory would come right now; first into our hearts, and then to the whole world. This is the hardest part of this petition. First we are asking God to rule in our hearts. Our sinful nature is such that we always want to be independent, to fight a war for freedom, a rebellion against God. Satan is always ready to be our ally, to help us by giving us lots of temptations and evil and hardships to keep us from believing in the gracious rule of the Heavenly Father. The Lord’s Prayer is a prayer that the Holy Spirit would enter our hearts with faith and then give us the power to follow the rule of God. In the Gospel story, Jesus is King when he is on the cross. He is King when he destroys the power of sin. Through his death and resurrection, we know that he really is a great King. We know that he keeps his promises and that he will bring all who believe in him into his Kingdom. And so, when we pray "Thy Kingdom Come," we pray that this forgiveness and love will come into our hearts and lives. It is a prayer that the Holy Spirit would come into our hearts. Then, when we are at peace with God, Paradise is in our hearts.
An ordinary country is ruled by its constitution and laws. God's country is governed by the Gospel. It is not really what we do, but what Jesus does, or better, has done for us. But when we follow Jesus, our lives are changed by the Gospel. That life style is described in the Sermon on the Mount. In the Sermon on the Mount, Jesus talks about the Kingdom of God. He talks about a believer's life: it is different than that of usual life in the world, often it is opposite. Jesus said "Blessed are the poor, blessed are the persecuted," etc. He talked about not being worried about the future or about what to wear or eat or drink, to be as content as the birds of the air or the lilies of the fields. Of course clothes and food, etc. are important, and when we pray, we often ask for many things for ourselves and for others. That is a wonderful, god-pleasing thing to do, God wants us to pray and ask for whatever we need. But Jesus told us what the most important prayer is. He said, "But seek first his kingdom and his righteousness, and all these [other] things shall be yours as well" (Mt.6:33). We should pray for salvation and forgiveness: then God will give us everything else that we need, too. That is the Paradise of the Kingdom of God.
3. The third thing I think about when I pray "Thy Kingdom Come" is about Evangelism. I pray that the Holy and Saving Word of the Gospel might go out into all the world, that many more people might become members, citizens of the Kingdom of God. I pray for wisdom and strength to be given to those who work in evangelism, including myself. I pray that our church would grow and that many more people can share the blessings of the the Lord. Then all the repentant sinners of the world will join the conversation of the thief on the cross. “Jesus, remember me when you come into your kingdom.” And Jesus says to us, “Truly, I say to you, today you will be with me in Paradise.”
Amen.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.