日本ピューリタン教会 We Are the Japanese Puritan Church

Sunday, October 12, 2014

ヨハネ 6:16-34 John 6:16-34

池田公園名古屋市 Ikeda Park in Nagoya

ヨハネの福音書616-34

イエスは5個のパンと2魚と5000人に供給した。イエスは彼らのために奇跡を行った。人は後でイエスを見つけたとき、彼らは別の奇跡を要求した。彼らはより多くを望んでいた。

 
イエスは怒った。イエスは、彼らがパンと魚の彼らの塗りつぶしを知っていた。人は貪欲だった。イエスは、彼らが永遠の命に焦点をしたかった。

 
モーセとイスラエル人は神によってマナを与えた。神が提供した。
イスラエル人は空腹感じたことはありませんイエスは命のパンです。イエスは主であり王です。イエスは私たちは天国に注力したいと考えています。私たちは世俗的な心配事についてあまり焦点を当てるべきではありません。イエスは2000年前に私たちの最大の奇跡を与えた。
 
イエスは復活しました。イエスは私たちに永遠の命を与える。イエス様は毎日私たちのために用意されています。私たちは祝福に目を開く必要があります。私たちは奇跡を必要としません。私たちは永遠にイエスと共に天を必要としています。イエスの使命だった。イエスは奇跡を行うことができます。私たちは奇跡を要求するべきではない。要求の厳しいは謙遜ではありません。感謝であることはイエスが望んでいるものです。


Gospel of John 6:16-34Jesus fed 5000 people with 5 of pieces bread and 2 fish.  Jesus performed a miracle for them.  When the people later found Jesus they demanded another miracle.  They wanted more.

Jesus got impatient.  Jesus knew they had their fill of bread and fish.  The people were greedy.  Jesus wanted them to focus on what is important - eternal life.  


Moses and the Israelites were fed manna by God.  God provided.  The Israelites never went hungry.  Jesus is the bread of life.  Jesus is lord and King.  Jesus wants us to focus on heaven.  We should not focus too much on worldly cares.  Jesus gave us the greatest miracle 2000 years ago.


Jesus resurrected. Jesus give us eternal life.  Jesus provides for us every day.  We need to open our eyes to blessings. We do not need miracles.  We need heaven with Jesus forever.  That was the mission of Jesus.  Jesus can do miracles.  We should not demand miracles.  Demanding is not humility.  Being thankful is what Jesus wants.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.